Gerard Marneth, CEO en Bart Van den branden, Purchase & Facility bij Bestmix: "IT infrastructuur in gebruik 4 maanden voor verhuis plaatsvond."

Klantgetuigenis
WE2018 Bestmix Maldegem_getuigenis

Voor Bestmix* (vroeger Adifo) bouwde Vandenbussche op het industrieterrein van Maldegem een nieuw, duurzaam kantoorgebouw. Het gebouw kwam er in plaats van twee oude gebouwen en is voorzien van een gelijkvloers en eerste verdieping. Naast kantoorruimtes is er een inkomhal, grote refter met ruim terras en eventruimte ondergebracht. Bestmix werkte in een eerste fase samen met Aiko Architecten om het ontwerp en het concept van het gebouw uit te werken, zodat de indeling van de kantoren en meeting rooms optimaal kon worden ingepland en dat de serverruimtes en IT-infrastructuur volgens de laatste technologieën konden worden gerealiseerd. Toch wel een heel belangrijk aspect voor een softwarebedrijf en dus één voor één bewuste keuzes in het proces, want maanden vooraleer de medewerkers konden verhuizen, diende de IT infrastructuur al in gebruik te zijn in de nieuwbouw.

In een tweede fase werden prijsoffertes opgevraagd bij verschillende aannemers. Heel wat parameters o.a. lokaliteit, kwaliteit, planning, plan van aanpak, duurzaamheid, prijs speelden mee in de uiteindelijke beslissing voor de keuze van de aannemer. Uiteindelijk werd Vandenbussche uitgekozen om een detailofferte op te maken. Vandenbussche ging voor dit project in bouwteamformule aan de slag. Gerard Marneth, CEO bij Bestmix en Bart Van den branden, Purchase & Facility, vertellen over de ervaring met Vandenbussche als aannemer.

 

IT infrastructuur in gebruik 4 maanden voor verhuis plaatsvond

"De grootste uitdaging om dit project te realiseren was de strakke planning. Zowel voor Bestmix als voor Vandenbussche was dat een uitdaging. Maar toch slaagde Vandenbussche er in, op één week tijd na, om het project te realiseren en op te leveren. We moeten eerlijk zeggen dat we op wat meer uitloop gerekend hadden, maar dat is niet gebeurd en dat kwam goed uit," vertelt CEO Gerard Marneth. "De medewerkers van Bestmix konden bij het begin van de werken nog een tijdje in het oude gebouw blijven werken. Het is misschien wat eigenaardig om te zeggen, maar de timing van covid kwam eigenlijk goed uit met de bouwwerken.  Thuiswerk was toen heel handig. Vooraleer het tweede gebouw vervolgens kon gesloopt worden, diende de IT infrastructuur verhuisd te worden naar de nieuwbouw. Dat was 4 maand voor de oplevering en de effectieve verhuis. Dat wil zeggen dat onze serverruimtes al volledig in orde moesten zijn en voorzien van koeling, noodgeneratoren e.d.m. om te vermijden dat we bij stroomuitval grote problemen zouden hebben. Het goede verloop van deze timing en de verhuis was voor Bestmix heel belangrijk. Het had een grote impact kunnen hebben op Bestmix wereldwijd als dat niet zou gelukt zijn."

 

Advies tijdens werfvergadering door Vandenbussche en de onderaannemers

WE2018 Bestmix Maldegem_getuigenis 2

"Tijdens de werken dienden we heel veel materiaalkeuzes te maken. Op de wekelijkse werfvergaderingen werden we zowel door Vandenbussche als Aiko Architecten en ingenieurs goed geadviseerd. Een bouwproject komt altijd met zaken die niet bedacht zijn en die gaandeweg nog dienen beslist te worden, maar dat ging vlot. We zagen ook een goede samenwerking tussen het projectteam en de onderaannemers. Zij werden uitgenodigd op de werfvergadering om details te bespreken, zodat de uitvoering vlot kon verlopen, bijvoorbeeld bij de inrichting van het serverlokaal. Daar gaf jullie onderaannemer heel goed advies in," vertelt Bart Van den branden. "We zijn heel tevreden over de aanpak en het bouwproces. Je zag dat de projectleider het extreem goed onder controle had en dat alles wat beloofd werd ook werd nagekomen. Het team speelde kort op de bal en was tijdeffectief," gaat Bart Van den branden verder.

 

Samengevat? Kwaliteit, zoals afgesproken en plezierig

Bart Van den branden: "Als we naar het eindresultaat kijken zijn we supertevreden. Zowel van het gebouw, de inrichting als de afwerking. We hebben gestreefd naar een warm kantoorgebouw en we hebben het gevoel dat dat ook goed gelukt is. Met dank aan de architecten voor hun ontwerpen en advies. We merken dat het onze medewerkers deugd doet om in deze nieuwe gebouwen te mogen werken. Het gebouw is super netjes afgewerkt. Het viel me trouwens op dat de werf ook steeds proper was tijdens de werken. Er zijn uiteraard nog wat kleine dingen die moeten afgewerkt worden, maar over het algemeen zijn we heel tevreden. Het is veel beter dan we ons hadden kunnen voorstellen."

"Ik heb 6 keer gebouwd en dit was één van de beste projecten die ik heb meegemaakt. Het contact met de projectleider is nog steeds goed, er is een goede communicatie. Ook de omgevingsaanleg was voor ons belangrijk. In juni was een event gepland voor onze medewerkers en onze klanten wereldwijd. Het is dan belangrijk dat naast het gebouw ook de omgevingsaanleg klaar is. En dat is supergoed gelukt. Het was een hele leuke opening van het gebouw," sluit Gerard Marneth af.

 

*Sinds 1974 ontwikkelt en levert BESTMIX® Software, vroeger bekend onder de naam Adifo, een unieke lijn van softwaretools voor de voedings- en voederindustrie met het oog op receptformulering tegen de laagste kostprijs, kwaliteitsvol datamanagement, rantsoenberekening, diensten in de cloud en ERP.

 

Bent u op zoek naar een aannemer die meedenkt en u ontzorgt?

Aarzel dan niet en neem vrijblijvend contact op.

Contact