WZC De Zilvervogel Lo-Reninge, Bernard Vanhoorne, Patrivin: "Vandenbussche in 3 woorden? Op en top professioneel, respectvol en kwaliteit"

Klantgetuigenis
WE1816 Klantgetuigenis Bernard Vanhoorne - WZC De Zilvervogel

Voor Patrivin Stichting van openbaar nut realiseerde Vandenbussche het woonzorgcentrum De Zilvervogel in Lo-Reninge. Naar het ontwerp van B2Ai stond Vandenbussche in voor het totaalproject: de afbraak en opbouw van de nieuwbouw met een oppervlakte van 6.621 m², inclusief technieken, afwerking en geothermie. Met 83 kamers, 2 patio's en meerdere voorzieningen zoals keuken, wellness, kapsalon, vergaderruimtes e.d.m. werd het gebouw in mei 2021 opgeleverd.

Bernard Vanhoorne, Patrimoniumbeheerder bij Patrivin vertelt: "Voor het ontwerp van de plannen zaten we rond de tafel met B2Ai. Eén van de belangrijkste opdrachten was dat de nieuwbouw afgestemd werd op de actuele zorgnoden. Met het dossier gingen we vervolgens op de markt op zoek naar een aannemer. Na een eerste ronde bleef Vandenbussche nog met 2 concullega's over. Uiteindelijk werd het bouwproject aan Vandenbussche toegewezen en die samenwerking verliep heel correct."

Gestructureerd, respect, 24/7

"Het werfteam had een gestructureerde manier van werken, van start tot finish. Dat merkte ik in dagdagelijkse situaties. De verschillende werken werden gefaseerd en planmatig aangepakt, zowel tijdens de afbraak, ruwbouw en afwerking. Dat was ook duidelijk op vlak van de werfinrichting," gaat dhr. Vanhoorne verder. "Meer dan één keer werd de werfinrichting aangepast, in functie van de werken én de werking van het woonzorgcentrum."

"Dat gaat voor mij gepaard met een vorm van respect, want tenslotte dien je rekening te houden met de vele mensen die hier wonen en werken. Eigenlijk zou elke medewerker van een aannemer die in een zorgcentrum als werfleider op de werf komt, een week moeten meedraaien in de zorg om te weten waarom dit zo belangrijk is. Maar bij Vandenbussche hadden ze dat vanaf dag 1 goed begrepen. Op een heel professionele manier werd daar door iedereen op geanticipeerd. Ik herinner me bijvoorbeeld een stroompanne t.g.v. de werken. Telkens was één van de twee werfleiders 24/7 bereikbaar, ook tijdens het weekend en het bouwverlof," zegt Bernard Vanhoorne.

"Op vandaag komen mensen naar een woonzorgcentrum omdat ze zorg nodig hebben. Het vlot kunnen intrekken in de nieuwbouw is dan nog zó belangrijk. Ook dat is op een goede manier verlopen. Na de voorlopige oplevering in mei 2021 moesten nog enkele zaken aangepakt worden. De timing voor de werken wordt gerespecteerd en steeds afgetoetst. Het is wel een paar keer voorgekomen dat hier een onderaannemer stond en dat we niet op de hoogte waren, maar op zo'n project zijn zoveel actoren, dat dat behoorlijk goed meevalt."

Vandenbussche neemt de lead

"Het was een heel sterk werfteam dat hier zat. Er werd nooit op eigen houtje gehandeld. We werden steeds tijdig en transparant op de hoogte gebracht. De verschillende uitvoeringsmogelijkheden werden met alle pro's en contra's op tafel gelegd tijdens de wekelijkse werfvergaderingen, zodat ik als bouwheer vlot kon schakelen en de juiste beslissingen kon nemen. Vandenbussche nam dus de lead en dat is heel handig als bouwheer, want ik heb natuurlijk meer te doen dan enkel het bouwproject opvolgen. Hier maakt Vandenbussche echt het verschil," sluit Bernard Vanhoorne af.

 

Heeft u bouwplannen? Ontdek onze referenties en neem vrijblijvend contact op voor meer informatie over onze werkwijze.

Neem contact op